Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Meuk - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Meuk - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Meuk

Blijf op de hoogte en volg Meuk

15 November 2013 | Indonesië, Kuta

16 november was onze eerste dag om kennis te maken met Kuta. Op het eerste gezicht leek het wat tegen te vallen. Een hoop toeristen, veelal in ontbloot bovenlijf en vaak net wat te veel gedronken. Al gauw bleek dat dit slechts een gedeelte van Kuta was. Met een beetje zoeken zijn er prachtige plekken te vinden. Waaronder ons hotel. Dit was te vinden in een achteraf straatje en was een oase van rust vergeleken de drukke hoofdstraat. Ook het strand was zeker de moeite waard. Hier zijn een hoop surfers die met, zo lijkt het, gemak enorme golven bedwingen. Of de talloze kleine gezellige warungs waar je heerlijk kunt eten of shoppen. Na een dag genieten van het toch wel mooie Kuta hadden we een 'date' met Zeno en Marit (vrienden van Teun). We ontmoette ze op het strand voor een borrel waarna we de stad zijn in gegaan om de dag af te sluiten. Ook de volgende dag hebben we doorgebracht in Kuta. Met name aan het zwembad en aan het strand, heerlijk.

Op 18 november was het tijd om Kuta te verruilen voor Ubud. Om 11u was de 'pick up' en binnen 1,5u waren we in Ubud. Een compleet andere stad. Waar in Kuta de blote mannen vooral opvielen waren het hier de kunstzinnige types die het straatbeeld bepaalde. Ook voor Ubud geldt dat met een beetje zoeken er leuke plaatsen te vinden zijn. De dag na aankomst hebben we een mooie wandeling gemaakt door de sawahs (Tip van Zeno en Marit) en zijn we doorgelopen naar het Monkey Forrest. Waar het Monkey Forrest verschrikkelijk toeristisch was, maar wel erg vermakelijk. De kleine grijze aapjes die als volleert zakkenroller de onschuldige passant van zijn of haar bezittingen beroofde. Deze bezittingen werden vervolgens bij de bewakers omgeruild voor een banaan.

Na 2 nachten Ubud zijn we op 20 november per brommer vertrokken in de richting van noord Bali. Onze eerste bestemming Munduk, een bergdorpje. Helaas hebben we deze niet bereikt. Door hevige regenval en dichtte mist hebben we het een uur voor Munduk opgegeven en zijn we gevlucht in een guesthouse in de buurt van Bedugul. Hier hebben we de rest van de dag en avond geschuild voor de regen. De volgende dag weer vroeg uit de veren voor poging 2 en ons volgende doel Pemuturan. Om 7u zaten we op de scooter en na 3 uur rijden hadden we het doel al bereikt. Tijd zat om een leuke slaapplaats te vinden en dat is gelukt. Suki Sari bleek de beste accommodatie tot nu toe. Prachtige kamers(met buiten badkamer) mooi zwembad, vers fruit uit eigen tuin, super gastvrij en het strand op 200m. De omgeving van Pemuteran is met zijn groene bergen overlopend in het strand erg mooi, maar eigenlijk ligt het mooiste van Pemuteran onder water. Op nog geen 5 meter uit de kust begon een prachtig koraalrif. Hier hebben we dan ook de rest van de dag en de daarop volgende ochtend doorgebracht.

Met pijn in ons hart verlieten we Pemuturan en gingen opweg naar Lovina. Eenmaal in Lovina waren we een beetje teleurgesteld. Het was duidelijk laag seizoen en er waren een hoop (bijna wanhopige) hosselaars die je naar hun hotel of restaurant wilde lokken. Uiteindelijk bleek ook Lovina te beschikken over een paar leuke tentjes en een mooie omgeving. De rest van de dag hebben we doorgebracht op de scooter op zoek naar leuke achterafstraatjes. Per toeval kwamen we op het strand van de 'locals'. Naast Indonesiërs moesten we dit strand delen met varkens, kippen, honden en katten

De volgende morgen zijn we om 05:30 opgestaan om dolfijnen te spotten voor de kust. Ondanks dat je met zeker 30 andere bootjes in het water ligt op zoek naar het handjevol dolfijnen, blijven het toch wel erg mooie dieren en was het een mooie start van de dag zo op het water. Eenmaal terug op het vaste land zijn we op de scooter gestapt om de waterval en de hot spring te bezoeken. Al met al hebben we een prima tijd gehad in Lovina en viel het uiteindelijk wel mee.

24 november was de dag dat wij samen met de scooter terug moesten zijn in Ubud. Eenmaal terug voelde het als thuiskomen. De gezellige stad en het gastvrije gezin van de homestay zorgde daarvoor.

• 06 December 2013 - 12:28

Tim Groot:

Leuk!! toch maar een waarbenjij.nu :-)....reizen we toch een beetje mee. X

• 07 December 2013 - 11:57

Frank VLB:

Fijn dat we een beetje mee kunnen kijken. Ik verheug mij al op de varanen.

• 08 December 2013 - 14:59

Jan Groot:

Heel leuk nu toch ook meereizen met ....MEUK.....waar ben je nu... :).X

• 13 Januari 2014 - 16:37

Ingrid: