Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Meuk - WaarBenJij.nu Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Meuk - WaarBenJij.nu

Maleisië

Blijf op de hoogte en volg Meuk

16 Februari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Op 7 januari kwamen we aan in Kuala Lumpur. Maaike had er al kennis meegemaakt, maar wat een wereld stad is/ blijft dit zeg! Wel even anders dan de 'grote' steden in Indonesie! Wij hadden een tripje Kuala Lumpur/ Maleisië ingepland van tien dagen om ons visum voor Myanmar te regelen. Maar doordat de ambasade dit inmiddels heeft uitbesteed aan een travelagency, bleek dit binnen een dag geregeld. Op dag twee hadden we onze stempel dus al in ons paspoort staan, en nu... Nou is er in Kuala Lumpur met zijn vele stadsparken, shoppingmalls, waarvan er zelfs 1 compleet uitgerust is met een achtbaan (!), bioscopen, musea en natuurlijk de beroemd petronas towers, voldoende te beleven om de dagen te vullen. Maar 8 dagen is wat veel. Omdat de oostkust vanwege de monsoon gesloten bleek te zijn (iig veel activiteiten en hotels) besloten we naar Penang en Langkawi te gaan. Georgetown in Penang is een gezellig stadje met Chinese, Indische en Maleisische invloeden en daarmee ook heerlijk en gevarieerd eten. Dit is al een goede reden om Penang te bezoeken. Vervolgens hebben wij de boot genomen naar Langkawi, waar we een dagje heerlijk hebben genoten van het prachtige strand en natuurlijk de lekkere biertjes! Helemaal klaar om naar Myanmar te gaan, waar we erg naar uitkijken en ook erg benieuwd naar zijn! (en inmiddels al weer van terug zijn:)).